WYDAJE SIĘ - ćwiczenie na dzisiaj

 

Czołem!

Dziś prezentuję wpis nieco odtwórczy. Muszę jednak stwierdzić, że owa "odtwórczość" będzie miała charakter (mimo wszystko) dość kreatywny i wyniknie z moich obecnych prac i działań...

Wow, napisałem powyższe zdanie i uświadomiłem sobie, że ostatni raz zwracałem się do Ciebie miesiąc temu. Czyżbym powoli tracił moc? Mam nadzieję, że jednak nie! Wszak tematów tak wiele, a moja ochota do bycia tym, kim jestem wydaje się nabierać mocy.

OK, wracając do samego wpisu... Bazuje on dziś na pewnym zadaniu, które znalazłem dobrych kilka miesięcy temu i - muszę to przyznać - bardzo mi ono odpowiada. Dotyka ono asertywności, umiejętności współpracy z samym sobą, możliwości dostrzeżenia tego, jakim jestem ja sam, ocenienia siebie, może nawet i zrozumienia tego, z czego jestem zbudowany. Pragnąłbym, byś spróbował wykonać to ćwiczenie w swoim wąskim, może i czysto prywatnym zakresie... Nie musisz iść z nim do kogokolwiek i prosić o współpracę (aczkolwiek - jak dostrzeżesz - zdanie drugiej osoby też jest możliwe). Powinieneś jedynie odnaleźć w sobie chwilę spokoju, wyciszenia, może i zamknięcia oczu, by dać popłynąć myślom swobodnie.

Poniżej znajdziesz listę wyrażeń, które będą bardzo istotne w tym ćwiczeniu. Ważne jest, byś teraz nie patrzył na nie!!! Muszą (póki co) pozostać w sferze niewiedzy.

Dobrze, przejdźmy więc do naszego zadania.

1. Na kartce napisz swoje imię.

2. Poniżej lub obok imienia napisz 5 cech, które możesz sobie przypisać. Pamiętaj jednak, by każda z nich miała przedrostek NAJ- (największy, najlepsza, najniższy, etc.) albo by miała znaczenie superlatywne. Zastanów się nad tymi cechami. Daj im odleżeć kilka chwil, może wróć do nich po jakimś czasie, coś zmień, usuń, dopisz..., cokolwiek.

3. Teraz zaś przejdź do listy wyrażeń, które znajdują się na samiuśkim dole tego wpisu i znajdź pośród nich 5, które będą do Ciebie pasować. Wiem, że niektóre z nich mogą wydać się zupełnie wyrwane z kontekstu, odcięte od rzeczywistości, przerysowane. Daj jednak sobie czas na odnalezienie w nich 5 tych najlepszych. Nie myśl zbyt dużo, działaj raczej intuicyjnie. I - co najważniejsze! - nie porównuj ich z cechami, które zapisałeś wcześniej! 

4. Część najtrudniejsza - znów pozwól wszystkiemu odleżeć swoje. Poczekaj do kolejnego dnia. Spójrz na swoją kartkę/swoje kartki i zastanów się - czy cechy, które zapisałeś samodzielnie, a potem wybrałeś z listy są do siebie podobne, czy też zupełnie odmienne... Przemyśl to. Czy są prawdziwe? UWAGA - jeżeli chcesz, pokaż listę wyrażeń z końca tego wpisu komuś Ci bliskiemu i poproś, by on/ona wybrał/wybrała swoich 5 typów. Potem porównaj...

5. Co wyszło? Jakiś obraz, nie? Spróbuj teraz napisać zdanie: "Wydaje mi się, że jestem...", a poniżej zdanie "Z pewnością jestem..." i użyj wyrażeń na ich dokończenie. Pokazują prawdę, czy jedynie wrażenie?

6. Jeśli chcesz - napisz do mnie tutaj lub na Facebooku. Może zdołamy obgadać wszelkie wątpliwości, wrażenia, spostrzeżenia.

Tyle... Takie ćwiczenie na dzisiaj. Sądzę, że może ono w pewien sposób dać nam wgląd w nas samych, utworzyć wewnętrzny autoportret. Tego typu przemyślenia dają nam możliwość świeżego, niejako prawdziwego spojrzenia na siebie. W bardzo delikatny sposób obligują nas do tego, byśmy poświęcili czas sobie, zrozumieniu siebie. Dają nam czas na "niepędzenie" i bycie z sobą.

Pożegnam się z Tobą w tym miejscu. Poniżej znajdziesz listę wyrażeń do wykorzystania w ćwiczeniu. Wszystkiego dobrego i do przeczytania... Mam nadzieję :)

👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇

WYRAŻENIA

Najbardziej uprzejma osoba.

Najbardziej towarzyska osoba.

Najbardziej pracowita osoba.

Najbardziej spostrzegawcza osoba.

Najbardziej niestaranna osoba.

Najbardziej odpowiedzialna osoba.

Najbardziej przyjacielska osoba.

Najbardziej nierozsądna osoba.

Najmniej odpowiedzialna osoba.

Najbardziej roztargniona osoba.

Najbardziej elastyczna osoba.

Najbardziej godna zaufania osoba.

Najpoważniejsza osoba.

Najbardziej uprzedzona osoba.

Najbardziej krytyczna osoba.

Osoba, z którą najchętniej podzieliłbym się swoimi odczuciami.

Najbardziej gadatliwa osoba.

Najbardziej zwariowana osoba.

Najmniej godna zaufania osoba.

Najbardziej twórcza osoba.

Najmłodsza osoba.

Najlepiej wykształcona osoba.

Najbardziej logicznie myśląca osoba.

Najbardziej ugodowa osoba.

Najmniej uprzedzona osoba.

Najbardziej inteligentna osoba.

Najbardziej pasywna osoba.

Najbardziej cyniczna osoba.

Najstarsza osoba.

Najbardziej chciwa osoba.

Najbardziej wspaniałomyślna osoba.

Najsprytniejsza osoba.

Najmodniej ubrana osoba.

Najładniejsza osoba.

Najbardziej agresywna osoba.

Najbardziej seksowna osoba.

Osoba, która najczęściej ma rację.

Najspokojniejsza osoba.

Najdyskretniejsza osoba.

Osoba, która najczęściej się myli.

Najbardziej aktywna osoba.

Najbardziej bezkrytyczna osoba.

Najbardziej nieprzewidywalna osoba.

Najbardziej przystępna osoba.

Najsmutniejsza osoba.

Najwyższa osoba.

Najniższa osoba.

Najodważniejsza osoba.

👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆

Komentarze